Nybyggeri og flytning

Der er forskel på, hvad og hvor meget du skal gøre, når du flytter i ny bolig. Det afhænger af, om du flytter til en eksisterende bolig eller et nybyggeri. Få overblik over dine muligheder, og hvad du skal gøre i netop din flyttesituation.

Jeg flytter i nybyggeri – hvad skal jeg gøre?
Hvis du flytter i nybyggeri, som du selv ejer, kan du først blive tilmeldt en affaldsordning når ejendommen er færdigmeldt og der er givet en ibrugtagningstilladelse. Man må ikke bo i huset før denne tilladelse er givet, og derfor kan vi ikke tilmelde en affaldsordning før du har fået tilladelsen.

Når dit hus er færdigmeldt og du har fået en ibrugtagningstilladelse, tilmelder vi automatisk en standardpakke til adressen.

Standardpakken består af følgende:
240 liter 2-kammer beholder til mad- og restaffald
240 liter 2-kammer beholder til genbrug (glas, metal, hård plast, småt pap og papir)

Hvis du har behov for mere plads til restaffald eller bor i byzonen og ønsker sækkeløsning med ugetømning, skal du kontakte os på tlf. 5588 6180 eller ved at skrive til os gennem digital post.
Du kan ved at klikke her sende en besked til Team Affald.

Der bliver foruden en standardpakke med affaldsbeholdere også tilmeldt storskraldsordning, genbrugspladsgebyr og grundgebyr. Alle tre tilmeldinger er obligatoriske, og kan derfor ikke afmeldes.
Du kan ved at klikke her læse mere om taksterne for affaldsområdet.

Jeg flytter i en anden bolig – hvad skal jeg gøre?
Som regel skal du ikke foretage dig noget, hvis du flytter fra én ejendom til en anden. Du overtager nemlig de aftaler, som den tidligere ejer har lavet med hensyn til tømning og størrelse af affaldsbeholdere. Affaldsordningen følger ejendommen.

Du kan se, hvilken affaldsløsning der er tilmeldt på din adresse på www.naestved-affald.dk/min-side/. Du kan på ‘Min side’ ændre din affaldsordning, hvis du ønsker noget andet end det tilmeldte.