Nu er vi i gang med ny affaldsordning: Her kan du finde de vigtigste informationer

1/7-2021

Det er 1. juli 2021, og det betyder, at den nye affaldsordning i Næstved Kommune er skudt i gang, og vi alle sammen skal til at sortere vores affald i 10 forskellige typer.

De første beholdere er allerede tømt, men hvordan er det lige, jeg fremover skal sortere mit affald? Hvor finder jeg sorteringsguiden, og hvornår bliver mine beholdere tømt? Vi har samlet de vigtigste informationer herunder:

Klik på linket her https://www.naestved-affald.dk/information/skilte-og-sortering/ og find vores sorteringsguide og en oversigt over vores piktogrammer og print-selv skilte med forklaringer på, hvad du må putte i de forskellige beholdere, og hvad du ikke må putte i.

Klik på linket her https://naestved.renoweb.dk/Legacy/selvbetjening/mit_affald.aspx og indtast din adresse. Så kan du bestille storskrald samt afhentning af den røde miljøkasse og tekstiler. Det er også her, du kan hente en PDF kalender over tømninger på din adresse og dermed se, hvornår dine beholdere bliver tømt næste gang.

Har du spørgsmål i forbindelse med den nye affaldsordning, kan du sende en mail til Team Affald på affald@naestved.dk.