Har du fået din betalingsoversigt for 2025?

16/12-2024

Der er netop sendt betalingsoversigt ud for renovation i 2025. På oversigten kan du se, hvilke affaldsordninger der er tilmeldt på din adresse.

Dit affaldsgebyr er sat sammen af:

  • Grundgebyr efter hustype (enfamiliehus, etagebolig eller sommerhus).
  • Din affaldsordning – for eksempel 240 liter todelt beholder til mad- og restaffald.
  • Genbrugspladsgebyr (obligatorisk, kan ikke frameldes)
  • Storskraldsgebyr (obligatorisk, kan ikke frameldes)

Dine genbrugsbeholdere er inkluderet i dit grundgebyr som indeholder udgifter til dit genbrugsaffald (glas, metal, plast, mad- og drikkekartoner, papir og småt pap).

Du kan ikke fravælge hverken dine genbrugsbeholdere, din beholder til mad- og restaffald eller storskraldsordningen, da vi ifølge national lovgivning skal indsamle disse typer affald på din adresse.

Renovation opkræves én gang årligt i starten af året. Den fremsendte oversigt er ikke din faktura, men blot en oversigt over kommende opkrævninger.